Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(14)
Forma i typ
Książki
(13)
Proza
(5)
Poradniki i przewodniki
(4)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(15)
Placówka
Wypożyczalnia dla dorosłych
(1)
Czytelnia dla dorosłych
(12)
Oddział dla dzieci i młodzieży
(1)
Filia Sułkowice-Łęg
(1)
Autor
Niezgoda Ewa
(4)
Larson Jim (1942- )
(2)
Rimland Bernard (1928-2006)
(2)
Zdral Zofia
(2)
Bartoszewska Barbara
(1)
Bernat Tomasz (tłumacz)
(1)
Biała Edyta Agnieszka
(1)
Bojadżijewa-Wesołowska Karolina
(1)
Bojadżijewa-Wesołowska Karolina. Tł
(1)
De Clercq Hilde (1958- )
(1)
Dąbrowska-Kaczorek Małgorzata
(1)
Fitzgerald Michael (1958- )
(1)
Guziński Bogdan
(1)
Hamid Habibi
(1)
Hanbury Martin
(1)
Harpur John (1958- )
(1)
Janowski Andrzej
(1)
Kasperek Grażyna
(1)
Kołakowski Artur
(1)
Kołodziejczyk Andrzej
(1)
Lawlor Maria (1959- )
(1)
Machowska Magdalena
(1)
Minahan Jessica
(1)
Puszczałowska-Lizis Ewa
(1)
Rappaport Nancy (1959- )
(1)
Schultz Jerome J
(1)
Sip Krystyna
(1)
Timms Lisa A
(1)
Tuszewski Tomasz
(1)
Wasilewska Eliza
(1)
Winter Matt
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(10)
2000 - 2009
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
Kraj wydania
Polska
(14)
Język
polski
(13)
Odbiorca
Nauczyciele
(3)
Pedagodzy
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Temat
Autyzm
(4)
Dziecko trudne
(3)
Młodzież
(3)
Agresywność
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Mózg
(2)
Nastolatki
(2)
Osoby z autyzmem
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Uczniowie
(2)
Zaburzenia zachowania
(2)
Zespół Aspergera
(2)
Bajkoterapia
(1)
Choroby psychiczne
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Dzieci
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Opowiadanie dziecięce kanadyjskie
(1)
Osoby z niepełnosprawnością - psychoterapia
(1)
Osoby z zespołem Aspergera
(1)
Profilaktyka szkolna
(1)
Przemoc w szkole
(1)
Psychologia młodzieży
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Psychoterapia
(1)
Rehabilitacja (med.)
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Seksualność
(1)
Socjalizacja
(1)
Terapia behawioralna
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
Trening umiejętności społecznych
(1)
Uczniowie szkół podstawowych
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Wsparcie społeczne
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Wychowawstwo
(1)
Zachowanie
(1)
Zapobieganie
(1)
Zespół ADHD
(1)
Znęcanie się
(1)
Zwalczanie
(1)
Świetlice szkolne
(1)
Gatunek
Poradnik
(7)
Scenariusz zajęć
(2)
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Medycyna i zdrowie
(5)
Psychologia
(3)
Edukacja i pedagogika
(2)
14 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka w jasny i prosty sposób opisuje całościowy charakter autyzmu. Skierowana jest do zarówno zawodowych trenerów, którzy nie zawsze zdają sobie sprawę z głęboko ukrytego cierpienia związanego z autyzmem, jak i rodziców osób autystycznych. Autorka podkreśla, że autyzm należy starać się zrozumieć od wewnątrz, spróbować zobaczyć świat oczami osoby autystycznej, nie skupiając się na objawach tej przypadłości, ale poszukując jej ich głębokich przyczyn.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla dzieci i młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1 [wypożyczalnia dla młodzieży] (1 egz.)
Filia Sułkowice-Łęg
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Fantastyczna, mądra książka, z pomocą której możemy wykryć, jaka przyczyna leży za trudnymi zachowaniami autystycznego dziecka i zbadać nasze predyspozycje do pracy z takimi dziećmi. Bardzo dobry poradnik dla rodziców i dla osób pracujących w organizacjach zajmujących się wspieraniem autystycznych dzieci. Praca z dziećmi skoncentrowana jest na osobie - nie zarządzamy ich zachowaniem, ale wspomagamy zachowania pozytywne, dzięki czemu możemy - tu i teraz - poradzić sobie z napadami niewłaściwych zachowań i rozwijać umiejętności adaptacyjne naszych podopiecznych. Ciekawa, przystępna lektura, skoncentrowana na zachowaniach trudnych, niezbędna w zestawie pomocy do pracy dla terapeutów, nauczycieli, rodziców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BTC (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autorzy prezentowanej książki – Jim Larson i Andrzej Kołodziejczyk – to wybitni specjaliści w zakresie problematyki przemocy w szkole. Jim Larson jest autorem i współautorem dwóch książek na ten temat, przetłumaczonych i wydanych w Polsce przez Fraszkę Edukacyjną: Najpierw pomyśl i Pomoc dzieciom w radzeniu sobie z gniewem. Kilka razy odwiedził Polskę i prowadził warsztaty z nauczycielami. Na podstawie tych dwóch książek powstał program szkolenia polskich nauczycieli. Został on zaprezentowany w niniejszej książce. Andrzej Kołodziejczyk jest socjologiem, trenerem-superwizorem Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, współautorem programu wychowawczo-profilaktycznego „Spójrz inaczej”. Jest też autorem licznych warsztatów i treningów dla nauczycieli, wychowawców, pracowników socjalnych itp., poświęconych między innymi problematyce agresji i przemocy, motywowania do zmiany zachowania i zespołów interdyscyplinarnych. Szkolni dręczyciele nie atakują pod wpływem emocji. Dobrze wiedzą, co chcą osiągnąć. Planują swe działania na zimno, by zyskać władzę nad słabszymi, aprobatę ze strony koleżanek i kolegów, a przez to panowanie nad grupą. Badania i obserwacje pokazują negatywny wpływ szkolnego dręczenia na relacje między uczniami i ich problemy edukacyjne, a także relacje w dorosłym życiu, zarówno tych, którzy byli dręczeni, jak i tych, którzy dręczyli. Książka ta z pewnością pomoże nauczycielom w radzeniu sobie z przypadkami dręczenia wśród szkolnej młodzieży. Jest rodzajem przewodnika, wzbogaconego przykładami scenariuszy do przeprowadzenia zajęć z uczniami. Pokazuje też krok po kroku, jak zbudować i wdrożyć strategię przeciwdziałania przemocy w całym środowisku ucznia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta książka to świetny opis mechanizmów - społecznych, emocjonalnych, środowiskowych - powstawania i narastania u młodych ludzi gniewu i przeradzania się go w agresywne zachowania. Autor pracował jako psycholog w kilkunastu amerykańskich najtrudniejszych szkołach ponadpodstawowych, w których miał do czynienia z wybitnie trudną młodzieżą z grupy wysokiego ryzyka. Zamieszcza on wiele arcyciekawych opisów konkretnych przypadków i zastosowanych metod. Część II książki, rozpoczynająca się od rozdziału szóstego., to podzielony na pięć tematycznych modułów poradnik dla psychologów, nauczycieli i terapeutów, prowadzących zajęcia z młodymi ludźmi "z krótkim lontem". Każdy moduł obejmuje kilka spotkań, na których ćwiczy się umiejętności rozpoznawania i stopniowania gniewu, znajdowania i stosowania zachowań alternatywnych, oceniania korzyści czy strat płynących z konkretnych zachowań, prowadzenia "dzienniczka kłopotów" i oceny postępów. Poza ogromną przydatnością praktyczną - w każdej szkole ponadpodstawowej - książka jest napisana barwnym, żywym językiem, która znakomicie ułatwia wgłębianie się w trudny, niekiedy bolesny temat.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BTC (1 egz.)
Książka
W koszyku
W niniejszej, rewolucyjnej książce, Rimland rozważa przyczyny wciąż rosnącej liczby dzieci cierpiących na autyzm, ADHD, depresję, schizofrenię, zaburzenia zachowania, dysleksję, dysgrafię, dyskalkulię i "dys-logiczne" myślenie. Każda myśl rodzi się w mózgu, a do jego prawidłowego funkcjonowania konieczne jest zachowanie równowagi biochemicznej. Co się dzieje, gdy zostanie ona zachwiana? Co może spowodować takie zachwianie? Jakie interwencje może podjąć nauczyciel w przypadku dzieci z takimi zaburzeniami? Czy psychoanaliza i zmiana metod wychowawczych pomogą zmienić zachowanie dziecka, którego mózg jest niedożywiony lub narażony na działanie neurotoksyn? Jakie substancje, obecne w środowisku szkolnym i domowym, mają właściwości neurotoksyczne? Warto wiedzieć, czy podając leki lub niedzielny obiad, nieświadomie nie dostarczasz swojemu dziecku takich substancji. Warto również wiedzieć, jakie nieinwazyjne, bezpieczne rozwiązania dietetyczne i środowiskowe mogą przywrócić zachwianą równowagę biochemiczną organizmu, przywracając dzieciom spokój i radość życia, a ich rodzinom nadzieję na przyszłość. [gandalf].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wreszcie pojawił się pożyteczny przewodnik, dotyczący bezpiecznych i właściwych interakcji społecznych, który rzeczywiście może pomóc młodym ludziom ze spektrum zaburzeń autystycznych. Lisa Timms napisała świetną książkę, zawierającą scenariusze rozwijania umiejętności niezbędnych w szkole, w trakcie wypoczynku, w obcowaniu z rówieśnikami i innymi grupami społecznymi, w świecie portali społecznościowych w Internecie, a także przy poszukiwaniu zatrudnienia. Informacje dla rodziców, jak instruować swojego nastolatka i jak pomóc mu w nabywaniu umiejętności społecznych są pozytywne i prowokujące do myślenia. 60 sytuacji społecznych jest książką łatwą do czytania, zabawną i niezwykle pomocną w lepszym rozumieniu otaczającego świata - Donna Podrazik, dr psychologii, dyplomowany psycholog
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BTC (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Poradnik Nauczyciela, Wychowawcy, Pedagoga)
Krótkie kompendium wiedzy na temat relacji uczeń z Zespołem Aspergera a środowisko szkolne, napisane przez nauczyciela szkoły podstawowej, który w swojej praktyce zetknął się z wieloma takimi uczniami. Dlaczego aspergerowiec reaguje tak, a nie inaczej, na typowe dla środowiska szkolnego sytuacje, jak się zachować w odpowiedzi na jego zachowania, czego na pewno robić nie należy, a co robić należy, aby uczeń z Z.A. mógł efektywnie uczyć się w normalnej szkole i nie zaburzać nauki innych dzieci. źródło opisu: Wydawnictwo Fraszka Edukacyjna, 2006
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdziały tej książki jakkolwiek różnych autorów tworzą bardzo logiczny ciąg zdarzeń naprawczo-terapeutycznych dzieci i młodzieży trudnej i krnąbrnej. Zaczynając od rozmowy motywującej z takim delikwentem, przyprowadzonym do poradni przez rodziców i zupełnie niemającym ochoty na jakiekolwiek naprawianie, która jeśli jest umiejętnie przeprowadzona powoduje, że młody człowiek już mniej niechętnie przychodzi na następną sesję i naprawcze koło zaczyna się kręcić. Kolejne rozdziały omawiają przydatność technik poznawczo-behawioralnych w szkole, jak postępować z przypadkami zachowań seksualizujących w szkole, dzieci lękowe, środki odurzające, ze szczególnym uwzględnieniem dopalaczy i marihuany (uwaga: marihuana jest w pewnym sensie społecznie akceptowana, natomiast autorka tu jasno pokazuje, jak wielkie i nieodwracalne szkody czyni w młodym organizmie), a na koniec wskazówki postępowania, kiedy trzeba do szkoły zawezwać policję. Doskonali autorzy: Małgorzata Dąbrowska-Kaczorek, Artur Kołakowski, Jessica Minahan (we współautorstwie z Nancy Rappaport i Jerome'em Schultzem), Eliza Wasilewska, Bogdan Guziński. Bardzo ciekawa lektura dla psychologów, pedagogów, rodziców, nauczycieli i wszystkich innych zainteresowanych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza książka to znakomity poradnik dla wszystkich tych, którzy zajmują się planowaniem i prowadzeniem treningów socjalizacyjnych dla nastolatków z Zespołem Aspergera, poczynając od rodziców, nauczycieli, a kończąc na doradcach i terapeutach. Ci młodzi ludzie powszechnie mają ogromne trudności z komunikacją i życiem społecznym, bardzo dotkliwie odczuwane zwłaszcza w okresie dojrzewania, w grupach rówieśniczych. Autorzy proponują program interwencji, w ramach których trenowane są umiejętności społeczne, mające ułatwić porozumiewanie się z rówieśnikami i akceptację przez nich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej